Ordinačné hodiny

Organizácia pracovného času

         Ordinačné hodiny sú rozdelené na čas určený vyšetreniam detí so zdravotným problémom, čas určený preventívnym prehliadkam a očkovaniu zdravých detí a odberom krvi.

Choré deti ošetrujeme BEZ nutnosti predošlého OBJEDNANIA na presný termín, počas ordinačných hodín určených pre akútne stavy – chorých pacientov.

          Prosíme chorých pacientov o dodržiavanie časov a príchod na vyšetrenie najneskôr 30 minút pred koncom ordinačných hodín pre akútne chorých. Dojčatá do 12 mesiacov vyšetrujeme v čase pre akútne chorých prednostne. Lekár si vyhradzuje právo rozhodnúť o zmene poradia vyšetrení s ohľadom na závažnosť stavu dieťaťa.

          Lekárske vyšetrenie môže byť  krátke a pritom dôkladné, ale môže trvať aj niekoľko desiatok minút, čo sa v čakárni môže zdať ako nekonečno. Prosíme o trpezlivosť, nemrháme časom. Každé choré dieťa, ktoré vstúpi do našej ambulancie, dostane všetku starostlivosť, ktorú jeho stav vyžaduje, bez ohľadu na počet pacientov v čakárni.

Na ošetrenie chorých detí mimo uvedených ordinačných hodín, slúži Ambulantná pohotovostná služba, príp. Oddelenie centrálneho príjmu DFN,KE  (pozri Užitočné kontakty). 

          Prevencia (preventívne prehliadky) a poradne sú bez výnimky na pozvanie na presný termín v ordinačných hodinách určených pre poradne a prevencie. Počas preventívnych prehliadok a poradne chorých pacientov neošetrujeme. Aj tu sú časové posuny v závisloti na spolupráci dieťatka, ale aj dotazovaní rodičov, na ktoré ochotne odpovedáme k spokojnosti rodičov.

Pre plynulý chod ambulancie je nevyhnutné, aby sa dodržal čas určený pre vyšetrenia chorých, nakoľko preventívne prehliadky a poradne sú v časovej nadväznosti po prestávke určenej na dezinfekciu pracoviska.

        Odbery a prevencie s odberom: každý deň od 7:00 do 8:00 hod.

Odbery indikuje výlučne lekár. Pacientov na odbery krvi OBJEDNÁVAME na presný termín, v čase určenom pre odbery.

        Administratíva - je čas určený na účely administrácie ambulancie, teda pre lekára a sestru, nie pre pacienta.

Komunikácia

Telefonáty/telefonické konzultácie v čase odberov a preventívnych prehliadok nevybavujeme. Na telefonáty odpovedáme podľa možností, v čase ordinačných hodín pre choré deti. Ak sa nedovoláte a dieťa potrebuje akútne ošetrenie, príďte s ním do ambulancie v ordinačných hodinách pre choré deti alebo mimo uvedených ordinačných hodín navštívte Ambulantnú pohotovostnú službu.

Emailová komunikácia
Mailová komunikácia s lekárom neslúži na poskytovanie zdravotnej starostlivosti, nenahrádza
lekárske vyšetrenie.
Maily vybavujeme priebežne, podľa aktuálneho pracovného vyťaženia.
Na účely administratívy (termíny očkovaní, preventívnych prehliadok, opakované recepty, potvrdenia o chorobe) používajte všeobecný email ambulancie elapedkosice@gmail.com.

OČR, PN, priepustky, potvrdenia o zdravotnej spôsobilosti na rôzne účely
Uvedené tlačivá vystavujeme, príp. potvrdzujeme počas osobnej návštevy v ordinačných hodinách pre akútne stavy.

Výmenné lístky

      Výmenný lístok k špecialistovi vystavuje lekár počas ordinačných hodín pre chorých pacientov, po indikácii a zvážení potreby takéhoto vyšetrenia. Výmenný lístok sa teda vystavuje PRED vyšetrením u špecialistu.

        Podľa platnej legislatívy, sa špecializovaná ambulantná starostlivosť uhrádzaná na základe verejného zdravotného poistenia, poskytuje na základe písomného odporúčania všeobecného lekára (výmenného lístka). To znamená, že pokiaľ pacient absolvuje vyšetrenie u špecialistu bez predošlej indikácie vyšetrenia všeobecným lekárom a bez výmenného lístka, bude musieť vyšetrenie u špecialistu v plnej výške uhradiť.

Výmenný lístok, odporúčanie všeobecného lekára, sa nevyžaduje

  • na poskytnutie špecializovanej ambulantnej starostlivosti v odbore psychiatria,
    dermatovenerológia a oftalmológia (v prípade, že ide o ošetrenie zraku)
  • na každé ďalšie súvisiace poskytnutie špecializovanej zdravotnej starostlivosti, ktoré následneurčí lekár špecialista (kontrola alebo ďalšia návšteva u špecialistu)
  • do 24 hodín od vzniku úrazu alebo inej náhlej zmeny zdravotného stavu, ktorej sa poskytuje zdravotná starostlivosť
  • v prípade dispenzarizácie (pravidelného sledovania zdravotného stavu)
  • v prípade ochranného ambulantného liečenia.